Narzędzia

Pełna emocji gra mini-maksymalna, czyli o wykorzystaniu gier planszowych w trenowaniu umiejętności społecznych

Opublikowano

Wiemy jak istotne są różne pomoce edukacyjne i rozwojowe podczas prowadzenia treningów umiejętności społecznych. Ważny jest ich odpowiedni dobór do możliwości uczestnika, jego potencjału, by proces przebiegał sprawniej i faktycznie pomagał rozwinąć oraz zmienić zachowania czy nawyki. Jedną z takich pomocy mogą być gry planszowe, które rozwijają umiejętności komunikacyjne, inteligencję emocjonalną, logiczne myślenie, zdolności poznawcze,...

Aby czytać całe artykuły, wymagana jest Subskrypcja.
Zaloguj się Kup teraz

Narzędzia

Instrukcje społeczne – narzędziownik trenera umiejętności społecznych

Opublikowano

instrukcje spoleczne
zdjęcie: shutterstock.com

Erving Goffman, amerykański socjolog, w swej książce „Relacje w przestrzeni publicznej” uznaje, że relacje łączące ludzi ze sobą nawzajem są zawsze regulowane określonymi regułami o charakterze zakazów i nakazów. Kiedy ludzie nawiązują ze sobą tak uregulowane kontakty, korzystają z pewnych zrutynizowanych procedur i praktyk społecznych. Korzystają z pewnych wzorów zachowań. Badacz porównuje reguły rządzące tymi...

Aby czytać całe artykuły, wymagana jest Subskrypcja.
Zaloguj się Kup teraz
Czytaj dalej

Narzędzia

Gry społecznie użyteczne

Opublikowano

gry społecznie
zdjęcie: shutterstock.com

Gra kojarzy się nam wszystkim z rozrywką, zabawą, relaksem i przyjemnym spędzaniem wolnego czasu. Wyzwala ciekawość i motywację do działania, rozwija kreatywność graczy i jest źródłem dążenia do sukcesu i wyznaczonego celu. Gra uczy zasad i poszanowania przyjętych norm, szczęścia zwycięstwa oraz gorzkiego smaku porażki. Rozwija indywidualność, ale i współpracę z drugim człowiekiem (lub grupą...

Aby czytać całe artykuły, wymagana jest Subskrypcja.
Zaloguj się Kup teraz
Czytaj dalej

Narzędzia

Historie społeczne – narzędziownik trenera TUS

Opublikowano

Autor

historie spoleczne
zdjęcie: shutterstock.com

Koncepcję wykorzystania historyjek społecznych w pracy z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera, przypisuje się Carol Gray, amerykańskiej nauczycielce edukacji specjalnej. Zajmująca się dziećmi i młodzieżą edukatorka, nie wiedząc do końca jak pracować ze swoimi uczniami w sferze umiejętności społecznych, wymyśliła, że będzie dla nich pisała krótkie...

Aby czytać całe artykuły, wymagana jest Subskrypcja.
Zaloguj się Kup teraz
Czytaj dalej

Popularne

error: Treść jest chroniona!!