Narzędzia

Generalizacja umiejętności – narzędziownik trenera tus

Opublikowano

zdjęcie: shutterstock.com

Jeśli uważamy, że zachowania naszych uczestników przejawiane na sali treningowej i prezentowane wobec trenera czy innych osób, będą pojawiać się poza nią (np. w relacjach z rodzicami, rówieśnikami, nauczycielami) tak po prostu, to jesteśmy w błędzie. Bez generalizacji nie uda się żaden trening umiejętności społecznych. Zaś generalizacja musi być zaplanowanym procesem. Co prawda, niektóre działania...

Aby czytać całe artykuły, wymagana jest Subskrypcja.
Kup teraz
Already a member? Zaloguj się tutaj
Czytaj dalej

Narzędzia

Instrukcje społeczne – narzędziownik trenera umiejętności społecznych

Opublikowano

instrukcje spoleczne
zdjęcie: shutterstock.com

Erving Goffman, amerykański socjolog, w swej książce „Relacje w przestrzeni publicznej” uznaje, że relacje łączące ludzi ze sobą nawzajem są zawsze regulowane określonymi regułami o charakterze zakazów i nakazów. Kiedy ludzie nawiązują ze sobą tak uregulowane kontakty, korzystają z pewnych zrutynizowanych procedur i praktyk społecznych. Korzystają z pewnych wzorów zachowań. Badacz porównuje reguły rządzące tymi...

Aby czytać całe artykuły, wymagana jest Subskrypcja.
Kup teraz
Already a member? Zaloguj się tutaj
Czytaj dalej

Narzędzia

Gry społecznie użyteczne

Opublikowano

gry społecznie
zdjęcie: shutterstock.com

Gra kojarzy się nam wszystkim z rozrywką, zabawą, relaksem i przyjemnym spędzaniem wolnego czasu. Wyzwala ciekawość i motywację do działania, rozwija kreatywność graczy i jest źródłem dążenia do sukcesu i wyznaczonego celu. Gra uczy zasad i poszanowania przyjętych norm, szczęścia zwycięstwa oraz gorzkiego smaku porażki. Rozwija indywidualność, ale i współpracę z drugim człowiekiem (lub grupą...

Aby czytać całe artykuły, wymagana jest Subskrypcja.
Kup teraz
Already a member? Zaloguj się tutaj
Czytaj dalej

Narzędzia

Historie społeczne – narzędziownik trenera TUS

Opublikowano

Autor

historie spoleczne
zdjęcie: shutterstock.com

Koncepcję wykorzystania historyjek społecznych w pracy z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera, przypisuje się Carol Gray, amerykańskiej nauczycielce edukacji specjalnej. Zajmująca się dziećmi i młodzieżą edukatorka, nie wiedząc do końca jak pracować ze swoimi uczniami w sferze umiejętności społecznych, wymyśliła, że będzie dla nich pisała krótkie...

Aby czytać całe artykuły, wymagana jest Subskrypcja.
Kup teraz
Already a member? Zaloguj się tutaj
Czytaj dalej

Popularne

error: Treść jest chroniona!!