Narzędzia
Historie społeczne – narzędziownik trenera TUS
![historie spoleczne](https://treningumiejetnoscispolecznych.pl/wp-content/uploads/2021/01/ludzietlum-min.jpg)
Koncepcję wykorzystania historyjek społecznych w pracy z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera, przypisuje się Carol Gray, amerykańskiej nauczycielce edukacji specjalnej. Zajmująca się dziećmi i młodzieżą edukatorka, nie wiedząc do końca jak pracować ze swoimi uczniami w sferze umiejętności społecznych, wymyśliła, że będzie dla nich pisała krótkie...
![](https://treningumiejetnoscispolecznych.pl/wp-content/uploads/2020/10/TUSLOGO-e1602085065841.png)
Narzędzia
Generalizacja umiejętności – narzędziownik trenera tus
![](https://treningumiejetnoscispolecznych.pl/wp-content/uploads/2021/08/generalizacja-min.jpg)
Jeśli uważamy, że zachowania naszych uczestników przejawiane na sali treningowej i prezentowane wobec trenera czy innych osób, będą pojawiać się poza nią (np. w relacjach z rodzicami, rówieśnikami, nauczycielami) tak po prostu, to jesteśmy w błędzie. Bez generalizacji nie uda się żaden trening umiejętności społecznych. Zaś generalizacja musi być zaplanowanym procesem. Co prawda, niektóre działania...
Narzędzia
Instrukcje społeczne – narzędziownik trenera umiejętności społecznych
![instrukcje spoleczne](https://treningumiejetnoscispolecznych.pl/wp-content/uploads/2021/06/INSTRUKCJEspoleczne-min.jpg)
Erving Goffman, amerykański socjolog, w swej książce „Relacje w przestrzeni publicznej” uznaje, że relacje łączące ludzi ze sobą nawzajem są zawsze regulowane określonymi regułami o charakterze zakazów i nakazów. Kiedy ludzie nawiązują ze sobą tak uregulowane kontakty, korzystają z pewnych zrutynizowanych procedur i praktyk społecznych. Korzystają z pewnych wzorów zachowań. Badacz porównuje reguły rządzące tymi...
Narzędzia
Gry społecznie użyteczne
![gry społecznie](https://treningumiejetnoscispolecznych.pl/wp-content/uploads/2021/01/gry-spolecznie-min.jpg)
Gra kojarzy się nam wszystkim z rozrywką, zabawą, relaksem i przyjemnym spędzaniem wolnego czasu. Wyzwala ciekawość i motywację do działania, rozwija kreatywność graczy i jest źródłem dążenia do sukcesu i wyznaczonego celu. Gra uczy zasad i poszanowania przyjętych norm, szczęścia zwycięstwa oraz gorzkiego smaku porażki. Rozwija indywidualność, ale i współpracę z drugim człowiekiem (lub grupą...
-
Narzędzia4 lata temu
Gry społecznie użyteczne
-
Narzędzia4 lata temu
Narzędziownik „Kręgi Bliskości”
-
Felieton4 lata temu
Normalność. Granice zachowania – czym jest norma i normalność?
-
Felieton3 lata temu
Gra Filipa
-
Wywiad4 lata temu
Mamo, jestem inny – wywiad z Joanną Olejniczak, mamą 16-letniego Macieja z Gdyni dotkniętego zaburzeniami ze spektrum autyzmu
-
Felieton4 lata temu
Mój BRAT… Mój BOHATER
-
Doświadczenia2 lata temu
Człowiek w teatrze umiejętności społecznych
-
Narzędzia4 lata temu
TIK w TUS – o wykorzystaniu najnowszych TIK w prowadzeniu treningów umiejętności społecznych