Narzędzia
Gry społecznie użyteczne
																								
												
												
											Gra kojarzy się nam wszystkim z rozrywką, zabawą, relaksem i przyjemnym spędzaniem wolnego czasu. Wyzwala ciekawość i motywację do działania, rozwija kreatywność graczy i jest źródłem dążenia do sukcesu i wyznaczonego celu. Gra uczy zasad i poszanowania przyjętych norm, szczęścia zwycięstwa oraz gorzkiego smaku porażki. Rozwija indywidualność, ale i współpracę z drugim człowiekiem (lub grupą...
																	
																															Narzędzia
Generalizacja umiejętności – narzędziownik trenera tus
														Jeśli uważamy, że zachowania naszych uczestników przejawiane na sali treningowej i prezentowane wobec trenera czy innych osób, będą pojawiać się poza nią (np. w relacjach z rodzicami, rówieśnikami, nauczycielami) tak po prostu, to jesteśmy w błędzie. Bez generalizacji nie uda się żaden trening umiejętności społecznych. Zaś generalizacja musi być zaplanowanym procesem. Co prawda, niektóre działania...
Narzędzia
Instrukcje społeczne – narzędziownik trenera umiejętności społecznych
														Erving Goffman, amerykański socjolog, w swej książce „Relacje w przestrzeni publicznej” uznaje, że relacje łączące ludzi ze sobą nawzajem są zawsze regulowane określonymi regułami o charakterze zakazów i nakazów. Kiedy ludzie nawiązują ze sobą tak uregulowane kontakty, korzystają z pewnych zrutynizowanych procedur i praktyk społecznych. Korzystają z pewnych wzorów zachowań. Badacz porównuje reguły rządzące tymi...
Narzędzia
Historie społeczne – narzędziownik trenera TUS
														Koncepcję wykorzystania historyjek społecznych w pracy z osobami z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w tym ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera, przypisuje się Carol Gray, amerykańskiej nauczycielce edukacji specjalnej. Zajmująca się dziećmi i młodzieżą edukatorka, nie wiedząc do końca jak pracować ze swoimi uczniami w sferze umiejętności społecznych, wymyśliła, że będzie dla nich pisała krótkie...
- 
																	
										
																			Felieton5 lat temuNormalność. Granice zachowania – czym jest norma i normalność?
 - 
																	
										
																			Doświadczenia4 lata temuCzłowiek w teatrze umiejętności społecznych
 - 
																	
										
																			Narzędzia5 lat temuNarzędziownik „Kręgi Bliskości”
 - 
																	
										
																			Felieton5 lat temuGra Filipa
 - 
																	
										
																			Felieton5 lat temuMój BRAT… Mój BOHATER
 - 
																	
										
																			Wywiad5 lat temuMamo, jestem inny – wywiad z Joanną Olejniczak, mamą 16-letniego Macieja z Gdyni dotkniętego zaburzeniami ze spektrum autyzmu
 - 
																	
										
																			Narzędzia5 lat temuHistorie społeczne – narzędziownik trenera TUS
 - 
																	
										
																			Felieton5 lat temuPo prostu… BĄDŹ! – praca z dziećmi zagrożonymi niedostosowaniem społecznym
 

									
																	
									
																	
											
											
											
											
											