Inspiracje
Jaki Trener taki Uczestnik

Od postrzegania swego uczestnika przez trenera umiejętności społecznych zależy sukces całego procesu. Już na jego początku, przy badaniu i określaniu potencjału, przy pierwszych spotkaniach informacyjnych, trener nadaje znaczenia „uczestnikowi”, który za chwilę stanie na progu sali treningowej. Trener ma władzę więc może oceniać… i nadawać tym samym znaczenia innym osobom – w tym przypadku uczestnikom....

Inspiracje
Wystarczająco dobry trener umiejętności społecznych

„W każdym razie wyobrażam sobie małe dzieci, które hasają na wielkim polu wśród łańców żyta. Tysiące dzieciaków, a w pobliżu nikogo – nikogo z dorosłych – oprócz mnie. A ja stoję na skraju jakiegoś strasznego urwiska. Moim zadaniem jest łapać każdego, kto zbliży się do przepaści – jeśli któreś z dzieciaków rozpędziłoby się, nie patrząc,...
Inspiracje
Przestrzeń w relacjach

Przestrzeń wpływa na nasze zachowania, a tym samym na relacje międzyludzkie. Część z nas nie zwraca na to najmniejszej uwagi, ale dla innych – jest to ważny aspekt funkcjonowania w zbiorowości. Z nią przecież związany jest aspekt szczęścia osób ją zamieszkujących. Stan szczęścia utożsamiany jest z jakością życia w danym miejscu i bycia z drugim...
Inspiracje
DoTYkanie

Dotyk jest nam potrzebny od narodzin, aż do naszej śmierci. Jest nam niezbędny i towarzyszy nam w każdym wieku. Poprzez dotyk postrzegamy siebie i nasze otoczenie. Nie można go ani na chwilę wyłączyć, jest z nami zawsze. I choć czujemy zawsze, to zmysł ten towarzyszy nam bardziej, a czasami mniej. Każdy z nas jest przecież...
-
Narzędzia3 lata temu
Gry społecznie użyteczne
-
Narzędzia3 lata temu
Narzędziownik „Kręgi Bliskości”
-
Narzędzia3 lata temu
Historie społeczne – narzędziownik trenera TUS
-
Felieton3 lata temu
Gra Filipa
-
Narzędzia3 lata temu
TIK w TUS – o wykorzystaniu najnowszych TIK w prowadzeniu treningów umiejętności społecznych
-
Felieton3 lata temu
Mój BRAT… Mój BOHATER
-
Wiadomości3 lata temu
Leo Messi z Zespołem Aspergera? – plotki czy prawda?
-
Wywiad2 lata temu
Szkoła nie zastąpi rodziców – wywiad z Ryszardem Chodynieckim, dyrektorem CEN w Białymstoku