Nasz organizm potrzebuje kolorów. Należy zadbać o ich równowagę wokół nas, w naszym najbliższym otoczeniu, w domu, w pracy, w szkole… W żadnym domu nie powinno...
Praca z zachowaniami autoagresywnymi stanowi jedno z największych wyzwań treningu umiejętności społecznych. Ich występowanie jest bardzo szkodliwe nie tylko pod względem szkód fizycznych, emocjonalnych, ale również...
Autoagresję rozumie się powszechnie jako skierowanie agresji na samego siebie, jednak w ujęciu psychodynamicznym, sprawa jest bardziej skomplikowana. W każdej formie psychopatologicznej, na jej każdym poziomie,...
Emocje to nieodłączna część naszego życia. Przez wyrażanie emocji komunikujemy o tym, jak się w danym momencie czujemy. Emocje są z nami zawsze i wszędzie. Osoby...
Na całym świecie, przez Polinezję, Afrykę, aż po Amerykę Północną, występują ludy, których członkowie nie pozwalają się fotografować. Mało tego… Nie pozwalają fotografować ważnych dla siebie...
„Człowiek nie widzi swoich zachowań”… to zdanie przyświeca mi każdego dnia w czasie zajęć z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W codziennej pracy wykorzystuję różnorodne techniki...
Zmysł wzroku rozwija się znacznie później niż inne zmysły, jednak nie oznacza to, że jest zmysłem mniej ważnym. Wręcz przeciwnie, stanowi jedną z podstaw prawidłowego rozwoju...
Najczęściej z nimi walczymy… Kiedy się pojawiają wzbudzają nasz niepokój, staramy się je przerwać, wyeliminować „po dobroci”, złością lub krzykiem. Jak każde zachowanie, tak i echolalie...
Sala zajęciowa. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Za chwilę zaczną się kolejne, nowe zajęcia terapeutyczne wpisane w tygodniowy grafik. Część dzieci niechętnie oczekuje na osobę prowadzącą,...
Robotycy podkreślają, że nie chcą, aby ich maszyny zastąpiły terapeutów. Przekonują jednak, że prowadzone badania nad wykorzystaniem robotów jako asystentów dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju, w...