Spotkałam się już nieraz ze stereotypem nauczyciela wspomagającego – nieroba. To bardzo płytkie i krzywdzące. Jesteśmy postrzegani jako osoby siedzące z tyłu sali, bierne i skoncentrowane...
Najwyższa Izba Kontroli, w swym raporcie z kontroli „Wsparcie osób z autyzmem i zespołem Aspergera w przygotowaniu do samodzielnego funkcjonowania”, opublikowanym pod koniec czerwca tego roku,...
Czy nagrody w procesie kształtowania zachowań społecznych działają? Tradycyjny model wychowania, któremu zostaliśmy poddani, opierał się bowiem w mniejszym lub większym stopniu na stosowaniu systemu nagród...
Motywacja dzieci to odwieczny problem. Jednocześnie ta gotowość do podjęcia działania i nadawania mu określonego kierunku jest dla każdego z nich bardzo ważna. Co ma na...
Rozpoczynając swoją pierwszą pracę z dziećmi i młodzieżą z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym zastanawiałam się, czy podjęłam słuszną decyzję. Miałam spore wątpliwości, czy pozyskam ich zaufanie...
Wielu uczestników biorących udział w zajęciach z treningów umiejętności społecznych wykazuje różne deficyty w kompetencjach społeczno-emocjonalnych. Stawia to przed trenerem TUS niemałe wyzwanie, bowiem oprócz trudności...
„Język ciała” to uniwersalna gra rodzinno – imprezowa, która może być elementem ćwiczeń treningów umiejętności społecznych lub po prostu przyjemnym w nich przerywnikiem. Przeznaczona jest dla...
Ośrodek Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych w Tomaszowie Mazowieckim za cel swego istnienia przyjął niesienie pomocy, opieki rehabilitacyjnej i wspomagania procesu leczniczego przede wszystkim dzieci oraz młodzieży z...
Nikt nie podważa ważności badań doktora Hansa Aspergera i jego dokonań w zakresie prac nad autyzmem. Błędne byłyby próby wymazania jego osoby z kart historii psychiatrii,...
Skalowanie jest techniką wykorzystywaną w różnych terapeutycznych, obecna jest w np. terapii poznawczo – behawioralnej czy terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Stosuje się ją na różnych etapach...