Opis
„Jak prowadzić TUS” nie jest podręcznikiem, a zbiorem tekstów praktyków certyfikowanych trenerów umiejętności społecznych dzielących się swoimi codziennymi doświadczeniami. Specjaliści opowiadają jak prowadzą swoje zajęcia z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi osobami z deficytami w sferze społecznej, podpowiadają rozwiązania do natychmiastowego wykorzystania. Dwudziestu czterech autorów prezentuje w swych esejach nie tylko swoje spojrzenie na metodę, ale objaśnia narzędzia i dzieli się pomysłami na treningi. Pomysłami do wykorzystania w domu, w szkole, w gabinetach psychologicznych i świetlicach terapeutycznych… Teksty specjalnie zostały pozbawione przypisów (wszystkie dostępne w redakcji wydawnictwa), zrezygnowano także z notek dotyczących wykształcenia i doświadczenia zawodowego autorów, aby praca stała się bardziej przystępna i zrozumiała dla każdego czytelnika.
„Jak prowadzić TUS” to zestaw swoistych refleksji autorów z całej Polski, na co zwrócić uwagę w pracy trenerskiej, przy prowadzeniu zajęć rewalidacyjnych czy zajęć rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne. Bez naukowego, często niepotrzebnego, zadęcia, a za to w wielu momentach pełnego humoru i lekkości.
Spis treści:
1. Wstęp
2. Piotr Giers „Normalność. Granice zachowania – norma czy normalność?”
3. Konrad Mazur „Tu TUS i tam TUS”
4. Elżbieta Niklewska-Piotrowska „Po drodze z umiejętnościami społecznymi”
5. Mirosław Szczeglik „Człowiek w teatrze umiejętności społecznych”
6. Magdalena Szabłowska „Dobry kontrakt niczego nie zabrania”
7. Joanna Szczepańska „Autyzm w treningu umiejętności społecznych”
8. Agata Wnuczek „Gdzie kropla drąży skałę”
9. Klaudia Biskri „Licencja na autorytet”
10. Jakub Błażej „Wystarczająco dobry trener umiejętności społecznych”
11. Teresa Ulanowska „Motywacja – fakty i mity”
12. Elżbieta Niklewska-Piotrowska „Sztuka nagradzania”
13. Iwona Strzałkowska-Nowak „Jak dobrać nagrodę”
14. Mirosław Szczeglik „Przestrzeń w relacjach”
15. Anna Parakiewicz „Dobrze zorganizowane otoczenie”
16. Mariola Nowicka „Dotykanie”
17. Teresa Ulanowska „O, dobre słowo! Rzecz o komplementowaniu”
18. Robert Lubowiecki „Śmiech, humor i improwizacja w treningu umiejętności społecznych”
19. Tytus Kaleta „Ludzka destrukcyjność – autoagresja niejedno ma imię”
20. Patrycja Cabaj „Autoagresja uczestników treningów umiejętności społecznych”
21. Mariola Nowicka „Przeklinam”
22. Hanna Sagała „Reaktywne zaburzenie więzi a trening umiejętności społecznych”
23. Dominika Wielkiewicz „Przyjaciel potrzebny od zaraz”
24. Natalia Giżewska „Życie społeczne przedszkolaka”
25. Renata Melzacka „Seks… do tablicy!”
26. Damian Grzeszkowski „Fiksacje”
27. Małgorzata Serwicka „Chłopiec spod znaku ważki”
28. Mirosław Szczeglik „Po co komu echolalie?”
29. Katarzyna Kotlarz „Trening umiejętności społecznych czyni mistrza”
Wysyłka wydawnictwa realizowana jest po odnotowaniu wpłaty przez naszą księgowość. Każdy zakup potwierdzany jest fakturą. Zamówienia hurtowe realizowane są po kontakcie – email: biuro@zachodniopomorskie.edu.pl lub tel. 94 352 34 75, 661 320 615